5 Eylül 2011 Pazartesi

KEŞKE GERÇEK OLSA, Marc Levy

Marc Levy'nin bir önceki kitabını okuduğumda  'Heyecanla diğer kitabına başlayacağım. Yazar aynı 'başarıyı' diğer kitaplarında da yakalamak zorunda! Aksi halde bir okuyucu olarak ben hayal kırıklığına uğrayacağım!' demiştim. Halt etmişim! Ne hayal kırıklığı yaşaması? Marc Levy, beni resmen hayal dünyasına aşık etti. Kendisiyle tanışıp sohbet etmeyi çok isterdim. Diğer kitaplarını da en yakın zamanda okunacaklar listeme ekledim bile. Bu aralar arka arkaya birbirinden güzel kitapları okumamı sağlayan E.'ye de ne kadar teşekkür etsem azdır.
Keşke Gerçek Olsa'yı okurken üniversitedeki hazırlık yılıma gittim. Gitar çalmasını öğrenmek isteyen 2 arkadaş, bir gitar hocasından kendi evinde ders almaya başlamıştık. Hoca bir gün şöyle dedi; 'Bir gün kapım çalacak ve kapıyı açtığımda, karşımda güzel bir kadın bana 'senin için geldim!' diyecek. Biz arkadaşımla birbirimize bakıp gülmüştük tabi:)
Keşke Gerçek Olsa'da erkek kahramanımız Arthur, bir gün banyo dolabında bir kadınla, Lauren'la, karşılaşır. Lauren'ı sadece Arthur görebilmektedir. Yani o bir hayalettir. Kitabın devamında ise Lauren ile beraber yaşadığı heyecan ve aşk dolu bir serüven var. Kitapta Arthur'un annesinin evini inanılmaz merak ettim. Orada bir kaç gün kalmak isterdim. Huzur dolu bir yer olmalı. Bu arada, kitapta Arthur'un annesiyle anılarına da değinilmiş. Ne kadar güzel bir anne-oğul ilişkisi varmış. Bu konu, bir erkek annesi olarak beni benden alıyor! Hikayedeki diğer bir güzel kısım da Arthur'un arkadaşının Arthur'a olan sonsuz inancı ve ona elinden geldiğince yardım etmesi.
Marc Levy'nin olayları anlatırken betimlemelere de oldukça önem verdiği belli oluyor.  Bir çok ayrıntıyı anlatarak sizi de hikayenin geçtiği ortama davet ediyor.
Bu arada çevirmenin de hakkını yememek lazım. Fransızca'dan Türkçe'ye gayet güzel bir dille çevirmiş.
Kitap bittiğinde, acaba hikaye Arthur'un hayal gücünün mü eseriydi yoksa yazarın mı diye ikilemde kaldım.
Kitap, dili, sıra dışı öyküsü ve yazarın hayal gücüyle okunmayı her kelimesiyle hakkeden, nefis bir roman. Alın, okuyun! Hatta sipariş ederken Marc Levy'nin bütün serisini beraber alın; vakit kaybınız olmasın:) 

S.


Keşke Gerçek Olsa
Marc Levy
Türkçesi: Saadet Özen
Can Yayınları, 2011 (12. baskı), 208 sayfa

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder