19 Eylül 2011 Pazartesi

KAPLUMBAĞA TERBİYECİSİ, Emre Caner

Kampanya var diye almayı düşündüğüm kitabın yanına bir tane daha beğenmem gerekiyordu. Elimi attım ve uzun zamandır unuttuğum büyü her yanımı sardı.
Yap-boz merakım sayesinde tanıştım Osman Hamdi Bey'in en ünlü eseri "Kaplumbağa Terbiyecisi" ile. Tam 3 tane yaptım ama bugün elimde biri bile yok. Beğenen oldukça hediye ettim. Tablo gördüğüm günden beri beni etkiliyor. Derin bir şeyler vardı hep beni içine çeken. Kitabı da elime aldığımda o kadar büyülendim ki, ilk almak istediğim kitabı unutup bambaşka bir kitap alıp çıktım kitapçıdan.
Sevgili tarih öğretmenlerim, saygıyla andığım orta okul öğretmenim Ömer Böke ve canım dershane öğretmenim Ayşegül Soylu'ya rağmen tarihi sevemedim. Çok başarılıydım derslerde ama aklımda kalmıyordu bir türlü.
Çok beğendiğiniz bir eserin, yaratıcısının  bu kadar saygıdeğer bir insan olması öyle büyük bir zevk ki anlatamam. Osman Hamdi Bey inanılmaz hayat hikayesi olan bir sanatçı. Çağının çok ilerisinde bir sadrazam oğlu. Sadece kendi hayatında yenilikçi olmakla kalmamış, memleketini de ileriye taşımak için çabalamış bir aydın. Vefalı bir dost, gözü kara bir aşık, bir baba... Bir çok meslek icra etmiş hayatı boyunca ama sanırım tabloları olmasaydı bu roman da olmazdı. Belki arkeoloji ve müzecilik tarihine ilişkin derslerde adı geçen bir memleket sevdalısı olarak anılır geçerdi. Romanın baş kahramanı böyle biri olunca, yazar da akıcı bir dil kullanınca, roman da sürükleyici ve etkileyici oluyor ister istemez. Bahsi geçen savaşlar, ayaklanmalar yukarı da andığım öğretmenlerim tarafından yıllar önce defalarca anlatılmıştır bana ama sanırım bu roman sayesinde unutulmaz olurlar benim için.
Emre Caner de en az Osman Hamdi Bey kadar tanınması gereken bir kişilik bence. Bu kadar genç bir yazarın, bu kadar ağır bir taşın altına elini koyup böyle güzel bir roman çıkartması çok özel bir başarı. Tarihi roman mı demek lazım, biyografi mi bilemediğim bu kitaba ben bayıldım. Kitap boyunca da anladım tabloda beni neyin bu kadar etkilediğini. Darısı başınıza.


E.




Kaplumbağa Terbiyecisi -Osman Hamdi Bey'in Romanı-
Emre CANER
Kapı Yayınları, Ocak 2011, 342 sayfa

1 yorum:

  1. selam kaplumbağa terbiyecisi ile ilgili elimde cok dern bilgiler var irtibat no 05459488335

    YanıtlaSil